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Screening | FRUIT LOOPS 3 | Multiple Dates, Multiple Locations

Updated: Sep 22, 2023





Photo credit: Annabelle Babineau, Unraveled, 2022.



Galerie Sans Nom and Struts Gallery are excited to announce lineup and screening dates the third iteration of our queer film and video programming series: FRUIT LOOPS 3. This year’s FRUIT LOOPS 3 lineup includes Alasdair Rees, Annabelle Babineau, Christina Hajjar, Daze Jefferies, Eddy Levin, Stephanie Creaghan, Valerie LeBlanc, and Winona Julian.


FRUIT LOOPS will be screening in both Moncton and Sackville. Unable to make it to the event in person? No worries – there will also be a livestream screening on September 23rd. Check FRUIT LOOPS out in:



SACKVILLE

Struts Gallery

September 20th at 8PM


ONLINE LIVESTREAM

September 23rd at 7PM


MONCTON

Centre culturel Aberdeen

September 28th at 7PM




PROGRAM



Alasdair Rees

La fenêtre jaune, 2020

3m26s


La fenêtre jaune began as a reflection on the space where the digital (of the fingers) meets the digital (of the digits 0 and 1). Through a puppetry of application windows, I attempt to choreograph the emotions of a fleeting encounter into a series of ephemeral collages.

La fenêtre est un lieu de rencontre archétypique qui permet aux yeux de percer là où un obstacle bloquerait typiquement la vision. Des images tirées de l'art classique et contemporain, un poème confessionnel et des interfaces numériques reconnaissables se bousculent pour se placer en pleine vue devant la fenêtre. Cette danse cherche à représenter le contenu émotionnel d'un instant, dans toute sa complexité et son hyperconnexité.




Annabelle Babineau

Unraveled, 2022

1m 9s


EN

Follow Heather Silk as she goes to her next gig, except things aren't as they seem. Barb and her yarn are lurking around. Will Heather survive?


FR

Suivez Heather Silk alors qu’elle se rend à son prochain spectacle, mais les choses ne sont pas comme elles le semblent… Barb et sa laine rôdent autour. Est-ce que Heather survivra?


Instagram: @barbra_wire




Christina Hajjar

Don’t Forget the Water, 2021

5m 13s


EN

A phone conversation sets the diasporic table as a disembodied figure prepares Qahwah Arabi / Arabic Coffee. Here, the contradictions inherent in Google Translate’s instant camera feature are made visible through glitched mistranslations. Using these flaws as a prompt, the communication between a mother and a daughter considers ambiguity as a source of embodied knowledge.


FR

Une conversation téléphonique dresse la table diasporique, pendant qu’une figure fantomatique prépare Qahwah Arabi, un café arabe. Ici, les contradictions intrinsèques de Google Translate sont mises à l’évidence, à travers la traduction instantanée défectueuse. En utilisant ces erreurs comme sujets, la discussion entre une mère et sa fille tient compte de l'ambiguïté en tant que source de savoir.




Daze Jefferies

paid lover particles, 2023

1m 16s


EN

paid lover particlesis an audiovisual evocation of rural sex work. The entangled circle becomes an opening into a space of fishy pleasure and exchange where a doll’s body is playfully spectacle, captured yet resistive, emerging in transition from a wave of drones and murmurs.


FR

paid lovers particles est une évocation audiovisuelle du monde du travail du sexe en milieu rural. Le cercle entrelacé devient une ouverture dans un espace d’échange et de plaisir douteux, où le corps d’une poupée est à la fois un spectacle enjoué, capturée mais réfractaire, émergent en transition d’une vague de bourdonnement et de murmures.


Instagram: @oceanleaving




Eddy Levin

thawing, 2023

3m 37s


EN

“im lying in a slow stream, many years pass, two puberty cycles, questions about god, picking up a clarinet, putting it down, visiting a woods, taking a video, resting, dancing, letting the video lay dormant, picking up a different clarinet and breathing in the same wind out through my lungs into the clarinet and overlaying it with past footage like the leaves that collected on a rock at the bank of the stream.”


FR

« Je suis allongé dans un courant lent, de nombreuses années passent, deux cycles de puberté, des questions sur dieu, en prenant une clarinette, en la posant, en visitant une forêt, en faisant une vidéo, en se reposant, dansant, laissant la vidéo reposer, dormante, en ramassant une clairette différente et en respirant dans le même vent à travers mes poumons dans la clairance et en la recouvrant avec des images passées comme les feuilles qui se rassemblent sur une roche au bord du ruisseau. »




Stephanie Creaghan

Thomas l’Obscur.e, Chapitre I, 2023

3m 2s


EN

“Thomas sits down and looks out at the sea;” from this beginning is outlined Thomas’ embroilment with the endless expanse, the porousness of boundaries, and a multitudinous existence (further reflected in their gender-non-conforming identity). The film follows its titular protagonist as they experience some kind of death— ambiguously psychic and/or physical, without presenting halting damage to the mortal coil—and, despite it, continue to maintainsome kind of life and interactions with those around them. It is a meditation on our concepts of being and existence, their inverses, and questions the heteronormative binary state of life.


FR

Thomas sits down and looks out at the sea; dès ce début est décrit l’enroulement de Thomas avec l’extension infinie, la porosité des limites, et une existence multitudinaire (reflétée dans l’identité de la non-conformité du genre.) Le film suit son protagoniste principal alors qu'ils expérimentent une sorte de mort - ambigument psychique et / ou physique, sans présenter de dommages cessants à la bobine mortelle - et, malgré cela, continuent de maintenir une certaine forme de vie et d'interactions avec ceux qui les entourent. C'est une méditation sur nos concepts d'être et d'existence, leurs inverses, et questionne l'état binaire hétéronormatif de la vie.






Valerie LeBlanc

Annotation, 2013

2m 3s


EN

Annotation is a performative videopoem that started with reflection on a text by French writer Charles Péguy (1873 – 1914). In Oeuvres posthumes, Péguy says God maybe likes those who suffer the truth more than those who speak the truth. He also wrote that ‘History has long arms and no arms’.


FR

Annotation est un vidéopoème à caractère performatif qui se base sur la réflexion de l’écrivain Charles Péguy (1873-1914). Dans Œuvres posthumes, Péguy dit ‘Dieu aime peut-être mieux ceux qui subissent la vertu que ceux qui en parlent’. Il continue : « l’Histoire a les bras longs, mais elle n’a pas de bras ».




Winona Julian

FUTURE MOURNING, 2020

6m 29s


EN Future Mourning follows a queer cowboy partying throughout a cityscape, mockumentary style. Others chime in to describe their experiences with “The Cowboy”; a combination of a stereotypical headstrong cowboy mixed with a kinky queer club kid. The Cowboy parties and gallops around all while describing their satirical and unorthodox doomsday preparations, preparing for the future while escaping through tropes of the past.


Colours, sounds, and images are continuously distorted throughout the video. There is a clear sense of disjointed space and time throughout each scene. Yet, moments of sameness bring them together, creating a tone of humour, uncertainty and nihilism.


FR

Future Mourning suit un cowboy queer qui fait la fête à travers la ville, dans un style faux documentaire. D’autres s’y joignent pour décrire leurs expériences avec “The Cowboy”; une combinaison d’un cowboy stéréotypé à tête forte mélangé à un kinky club kid. Les Cowboys fêtent et galopent tout en décrivant leurs préparatifs satiriques et extraordinaires pour le jour du jugement, en se préparant pour l'avenir tout en s'échappant des tropiques du passé.


Les couleurs, les sons et les images ont continuellement déformés tout au long de la vidéo. Il y a un sentiment clair d'espace et de temps déconnectés à travers chaque scène. Pourtant, des moments de solitude les rassemblent, créant un ton d'humour, d'incertitude et de nihilisme.


Instagram: @minniewinnieee


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